Gert Jan de Koeijer

Kreeft, krab, oesters, maar bijvoorbeeld ook vongole: al het goede uit de zee komt van De Meulemeester uit Yerseke. En hoewel het bedrijf al sinds 1870 bestaat, zijn de telefonie en internet helemaal van deze tijd. Dat moet ook wel, want De Meulemeester doet veel zaken met landen als Canada, Noord-Amerika, België, Duitsland en Frankrijk. Bereikbaarheid is dus van groot belang

Goede verbindingen

Gert-Jan de Koeijer, die het bedrijf samen met zijn familie in 1996 heeft overgenomen, vertelt: “De meeste van onze kreeften komen uit Canada, waar ze worden gevangen. Ze blijven daarna tijdelijk bij ons en daarna gaan ze naar hun eindbestemming. De oesters worden hier geteeld, en daarna in veel gevallen naar het buitenland geëxporteerd. Goede verbindingen zijn dus van groot belang.”

Vast contactpersoon

De Meulemeester maakte aanvankelijk gebruik van KPN. De Koeijer: “Maar probeer dan maar eens iemand te spreken te krijgen, als er een probleem is. Dat is bij Zeeuws Zakelijk gelukkig heel anders: we kunnen altijd terecht bij onze vaste contactpersoon Toon Meijvogel. Ze weten waarover ze het hebben en ze bieden nieuwe technieken pas aan als ze weten dat het goed werkt. En als er eens een keer iets is, kan ik gewoon bij ze naar binnen lopen. Probeer dát maar eens bij KPN!”

SW1_3423LR.jpg

VoIP

Het bedrijf heeft VoIP via een internetverbinding van Zeeuws Zakelijk. “Dat is een hele verbetering ten opzichte van de oude situatie. Want we bellen veel internationaal en dan is VoIP een stuk voordeliger dan hoe het vroeger ging, met de ouderwetse telefoonlijn. We maken ook gebruik van vast-mobiel-integratie. Daar ben ik heel blij mee, en het doorverbinden gaat eigenlijk altijd goed. Vooral in de auto is dat handig. Ik vind het ideaal.”