Vijf tips voor betere bereikbaarheid
“Dit is de voicemail van Jan. Spreek uw boodschap in na de piep, dan bel ik u zo snel mogelijk terug.” Irritant? Zeker. Met onze vijf tips bent u optimaal bereikbaar.

Voorkom irritatie
We kunnen zo snel geen vijf dingen verzinnen die vervelender zijn dan een voicemail in te moeten spreken of – nog erger – helemaal geen gehoor krijgen wanneer u een zakenrelatie of bedrijf belt. Ook ellenlange menu’s maken het humeur van de beller er meestal niet beter op. Wél hebben we deze vijf tips voor u, waarmee u de bereikbaarheid van uw bedrijf en daarmee de klanttevredenheid verhoogt.
- Gebruik vast-mobielintegratie. Daarbij bent u altijd op één nummer bereikbaar en kiest u zelf op welk toestel u de telefoon beantwoordt: mobiel, de vaste telefoon of misschien zelfs wel een headset op uw computer.
- Ga bellen via VoIP. Nu ISDN wordt uitgefaseerd heeft u eigenlijk geen keuze meer, maar ook zonder dat duwtje in de rug is overstappen op VoIP een aanrader. Zeker wanneer u kiest voor bellen via de cloud. Dat biedt veel meer mogelijkheden voor doorverbinden en bereikbaarheid dan ISDN.
- Richt uw belmenu slim in. Wilt u een belmenu voor uw bedrijf? Denk bij het samenstellen daarvan vanuit de belangen van de klant, en niet vanuit uw eigen bedrijfsvoering. We hebben immers allemaal wel eens een menu twee keer beluisterd omdat niet helemaal duidelijk was welke optie nu precies van toepassing was. Bespaar uw klanten die ervaring door te zorgen voor heldere opties.
- Zorg voor een slimme bezetting. Bellen via VoIP biedt veel voordelen, zoals het feit dat medewerkers kunnen worden toegevoegd aan een groep en hun beschikbaarheid kunnen delen met de andere medewerkers in het bedrijf. Dat voorkomt pogingen tot doorverbinden die niet slagen – waardoor u de klant alsnog niet kunt helpen.
- Koppel telefonie met ICT. Heeft uw klant eenmaal de juiste persoon aan de lijn, dan wil hij of zij snel en goed geholpen worden. Het koppelen van ICT en telefonie kan daarbij helpen. U kunt dat bijvoorbeeld zodanig in laten stellen dat wanneer een klant wordt doorverbonden naar de afdeling sales, de laatste offertes van de klant automatisch op het scherm van de medewerker verschijnen op basis van nummerherkenning. De afdeling debiteuren krijgt, wanneer dezelfde klant belt, meteen de openstaande facturen te zien. Handig voor uw medewerkers én goed voor de klantbeleving.
Beter bereikbaar met Zeeuws Zakelijk
Wilt u ook beter bereikbaar zijn voor uw klanten? Zeeuws Zakelijk kan u helpen bij het uitvoeren van de bovenstaande vijf tips – en nog veel meer. Neem contact op voor een afspraak en we helpen u zo snel mogelijk verder.