Julien Barbé

De mosselen van Barbé Mosselen worden aangevoerd door acht schepen, waarvan er zes in Nederland varen. Om te kunnen communiceren met het ‘thuisfront’ in Yerseke maken de Nederlandse schippers gebruik van onder meer 4G van mobieltjes die Zeeuws Zakelijk levert. 

Bereik op zee

“Op de zes Nederlandse schepen heeft Zeeuws Zakelijk een laptop geleverd”, vertelt Julien Barbé, directeur van Barbé Mosselen. “Daarnaast leveren ze de techniek die het mogelijk maakt om te communiceren met de wal. Het bereik is niet overal op zee even goed – midden op de Waddenzee is er bijvoorbeeld slecht bereik – maar daar kan Zeeuws Zakelijk natuurlijk niets aan doen. Op de plaatsen waar wél bereik is, werkt de oplossing die we hebben met de 4G-verbinding heel goed.”

Servers

Ook binnen het bedrijfspand in Yerseke levert Zeeuws Zakelijk diverse diensten. “Ze verzorgen de IT voor het hele bedrijf. Eerst hadden we alles op een eigen server, maar twee jaar terug hebben we besloten om nog maar voor een beperkt aantal programma’s, zoals de ordersoftware, een eigen server aan te houden. De rest, bijvoorbeeld e-mail en Office, draait in de cloud. En dat draait allemaal prima. Ook het onderhoud van de server die er nog is, verloopt goed. Dat gebeurt eigenlijk bijna allemaal op afstand.”

Vaste contactpersoon

Sinds 2016 levert Zeeuws Zakelijk ook VoIP, het DECT-systeem en voor sommige gebruikers vast-mobiel-integratie. “We waren toe aan een nieuwe telefoonserver en toen stelde onze contactpersoon VoIP voor. Het is een handige oplossing en we besparen sindsdien behoorlijk op de prijs. Ook het instellen van bijvoorbeeld de doorkiesmenu’s of de gebruikers gaat vrij eenvoudig met de speciale software. Dat je een vaste contactpersoon hebt die al langere tijd bij Zeeuws Zakelijk werkt en jouw situatie dus door en door kent, is erg fijn. Je weet wie je moet bellen als er iets is.”

Snelle service

De nabijheid van Zeeuws Zakelijk is voor Barbé zeer prettig. “Ze zitten hier hemelsbreed nog geen kilometer vandaan en dat is vaak toch wel handig. Bijvoorbeeld als er een telefoon in het water is gevallen – wat in onze branche natuurlijk wel eens gebeurt. Dan loop je gewoon even binnen en vaak kun je dan dezelfde dag je nieuwe telefoon ophalen, die al helemaal is ingesteld. Met dat soort snelle service maakt Zeeuws Zakelijk voor ons echt het verschil.”