Leontien Kloosterman

Grondverzet- en transportbedrijf Kloosterman uit Kapelle zocht een jaar of zeven geleden een nieuwe IT-leverancier. Leontien Kloosterman: “We zochten een professionele partij die zekerheid en betrouwbaarheid kon bieden. Ik heb aan collegabedrijven die ook in het buitengebied gevestigd zijn, gevraagd met wie zij samenwerkten. Zo kwam Zeeuws Zakelijk in beeld. Meteen bij het eerste gesprek kreeg ik al het gevoel dat ze goed begrepen wat wij nodig hebben.”

Vertrouwd

“Dat goede gevoel kwam deels ook voort uit het feit dat Zeeuws Zakelijk vlakbij gevestigd is. Als je een probleem hebt met een landelijke partij, moet je maar zien of en hoe het wordt opgelost. Bij Zeeuws Zakelijk rijd je eventueel even langs en zijn de lijnen korter. Bovendien spreek je elkaars taal. Het voelde dus vertrouwd.”

Serveruitbreiding

Het eerste project dat Zeeuws Zakelijk voor Kloosterman uitvoerde, was een serveruitbreiding. “Gaandeweg ging Zeeuws Zakelijk steeds meer voor ons doen, omdat het bedrijf groeide en we ook meer digitaal gingen werken. Wij hebben een vrij specifiek ERP-pakket en met de leverancier daarvan onderhoudt Zeeuws Zakelijk goed contact, zodat alles goed op elkaar aansluit. Dat ontzorgt mij enorm, want alles draait via ons ERP-systeem: onze hele bedrijfsvoering is daarvan afhankelijk. Dat ik daarop kan vertrouwen is dus belangrijk.”

Internetsnelheid

Zeeuws Zakelijk loste bovendien een probleem op dat Kloosterman al jarenlang had: een slechte internetverbinding. “Nu ligt dat vooral aan het feit dat we in het buitengebied zitten, waar je geen keuze hebt in internetproviders. Aan onze langzame verbinding kan Zeeuws Zakelijk zelf natuurlijk niets aan doen. Maar rekening houdend met alle beperkingen die we hebben qua internetsnelheid hebben ze wél een heel goede oplossing weten te bedenken: we werken nu via een server op een locatie elders en dat is behoorlijk stabiel. Zo halen ze voor ons het optimale uit een uitgangssituatie die niet ideaal is. Als er een keer iets is, dan doen ze er echt alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. En dan niet met het advies: trek de stekker er maar even uit, maar door écht mee te kijken en een oplossing te bieden.”

Telefonie

Nadat Zeeuws Zakelijk de ICT bij Kloosterman op orde had gebracht, was de telefonie aan de beurt. “We zaten al jarenlang bij KPN en dachten: laten we ook dat bij Zeeuws Zakelijk neerleggen. Wat een opluchting is dat! Alles gaat nu zó gemakkelijk. Nieuwe toestellen of simkaartjes heb je binnen een dag in huis. En toen er heel veel fouten in onze oude KPN-facturen bleken te zitten, hebben ze net zo lang met hen gebeld tot we een creditnota van € 1.700 kregen. Dat hóeven ze niet te doen, maar ze doen het wel. Bovendien denken ze met ons mee, bijvoorbeeld met zoiets als VoIP en het doorschakelen via je mobiele telefoon. Ze komen niet met een bulk aan mogelijkheden en de boodschap ‘zie maar of je er iets mee kunt’ maar denken mee over onze bedrijfsprocessen en komen dan met oplossingen en opties waar wij écht iets aan hebben.”

Tevreden

Al met al is Leontien dus nog altijd erg tevreden over haar overstap naar Zeeuws Zakelijk. “Eerlijk is eerlijk: ik vermoed dat ze, puur op basis van prijs, niet de goedkoopste leverancier van telefonie en IT zijn. Maar de prijs-kwaliteitsverhouding is meer dan in orde. Je betaalt niet voor wat je niet nodig hebt en je krijgt écht de beste oplossing voor jouw situatie. En hoewel kiezen voor een lokale partij niet per definitie betekent dat de lijntjes korter zijn, is dat bij Zeeuws Zakelijk wel zo. We kennen elkaar goed en ik weet bij wie ik moet zijn. Heel prettig.”