Ontevredenheid over de toestelgarantie bij de vorige provider zette Bram Houterman, directeur van Aannemingsbedrijf Houterman uit ‘s-Gravenpolder, ertoe aan om op zoek te gaan naar een andere aanbieder. “Ik kwam uit bij Zeeuws Zakelijk en dat beviel zo goed, dat we nu ook vaste telefonie en IT bij Zeeuws Zakelijk hebben belegd.”
Wouter Meulenberg
De offerte voor vaste en mobiele telefonie was al opgevraagd, toen de vervanging van de telefooncentrale bij bouwmaterialenhandel BPG Van Westen in Middelburg opeens nóg urgenter werd: de centrale ging kapot. Nog dezelfde dag zorgde Zeeuws Zakelijk ervoor dat BPG Van Westen weer bereikbaar was.
Snel weer bereikbaar
“We wisten dat onze oude telefooncentrale van KPN aan vervanging toe was. Eén bevriende ondernemer had goede ervaringen met Zeeuws Zakelijk. We hebben hen uitgenodigd voor een gesprek, dat zeer prettig verliep. De offerte zou nog gestuurd worden, toen onze telefooncentrale er opeens mee ophield. Dan kun je wel contact opnemen met KPN, en daar vind je dan ook wel een luisterend oor, maar actie wordt er niet ondernomen. Dat was althans onze ervaring. Ik heb dus Zeeuws Zakelijk gebeld met de vraag of ze meteen de offerte konden sturen, zodat ik er gelijk een krabbel onder kon zetten en we zo snel mogelijk weer bereikbaar zouden zijn. Nog dezelfde dag heeft Zeeuws Zakelijk er met allerlei kunstgrepen en manoeuvres voor gezorgd dat we weer bereikbaar waren.”
Oplossing goud waard
De snelle actie van Zeeuws Zakelijk was voor BPG Van Westen het startsein voor een samenwerking die nog maar kort duurt, maar wel naar volle tevredenheid verloopt. “Dat ze ons zo snel uit de brand hebben geholpen was voor ons goud waard, dus we hebben meteen besloten om maar lekker bij Zeeuws Zakelijk te blijven. Inmiddels is de noodoplossing vervangen door een permanente vast-mobielintegratie met nieuwe toestellen en dat werkt allemaal perfect. En áls er dan eens iets niet goed loopt, zoals onlangs toen een van onze telefoons geen inkomende gesprekken meer doorkreeg, staat er heel snel een monteur voor de deur om het op te lossen.”
Glasvezelverbinding
De ervaringen met de telefonie hebben Meulenberg doen besluiten om ook een glasvezelverbinding aan te laten leggen door Zeeuws Zakelijk. “Het kabelinternet op dit bedrijventerrein is niet om over naar huis te schrijven. Binnenkort krijgen we bovendien een nieuw computersysteem en daarvoor is het noodzakelijk om over snel internet te beschikken. Ook dat regelt Zeeuws Zakelijk nu voor ons. Het is nog niet aangelegd - dat duurt een week of twaalf, onder meer omdat er vergunningen moeten worden aangevraagd – maar straks zijn we dan in één klap helemaal up-to-date. En als dat net zo soepel verloopt als de overstap met de telefonie, dan heb ik er alle vertrouwen in.”