Werken in de cloud
Het oplossen van de WiFi-problemen leidde tot een samenwerking die inmiddels alle facetten van ICT en telefonie omvat. “Allereerst heeft Zeeuws Zakelijk ons ICT-beheer overgenomen, waarbij we een deel op een vaste server doen en Office 365 in de cloud staat. Ik moet zeggen dat vooral dat laatste mij heel goed bevalt. Waar ik een bestand ook open, het is altijd gesynchroniseerd en alle applicaties werken optimaal met elkaar samen. Ideaal.”
Telefonie van Zeeuws Zakelijk
Na de ICT heeft Zeeuws Zakelijk ook de telefonie van Marsaki een upgrade gegeven. “We hadden nog een oude telefooncentrale, die aan vervanging toe was. Zeeuws Zakelijk heeft onze telefonie naar de cloud gebracht. Van onze ongeveer dertig medewerkers hebben nu alleen de ondersteunende medewerkers een vaste telefoon, de rest belt met een mobiele telefoon waarop ze dankzij vast-mobielintegratie ook via een vast nummer bereikbaar zijn. Onze collega’s kunnen zelf kiezen of ze een Samsung of een iPhone willen gebruiken. Zeeuws Zakelijk kan ze allebei leveren, met de app waarop medewerkers zich kunnen aan- of afmelden al geïnstalleerd.”
Alles onder één dak
Wat twee jaar geleden begon met het verbeteren van de WiFi is dus geëvolueerd in een nauwe samenwerking. “En naar volle tevredenheid. Alles zit onder één dak. Dus als er iets niet werkt, gaan er geen twee partijen naar elkaar wijzen, maar wordt het gewoon netjes en snel opgelost. Dat vind ik heel fijn.”