Ontevredenheid over de toestelgarantie bij de vorige provider zette Bram Houterman, directeur van Aannemingsbedrijf Houterman uit ‘s-Gravenpolder, ertoe aan om op zoek te gaan naar een andere aanbieder. “Ik kwam uit bij Zeeuws Zakelijk en dat beviel zo goed, dat we nu ook vaste telefonie en IT bij Zeeuws Zakelijk hebben belegd.”
Mirjam Dingemanse
Al een hele tijd had Projectmanagementbureau Marsaki uit Goes problemen met de WiFi in het pand. Dit gaf aanleiding tot het laten uitvoeren van een second opinion bij een andere partij. “Hiervoor hebben wij Zeeuws Zakelijk benaderd. Zeeuws Zakelijk is komen kijken en meten en het bleek dat alle geplaatste routers/versterkers met elkaar botsten, dit gaf een averechts effect. Zeeuws Zakelijk stelde alles zodanig in dat het in één keer perfect werkte.”
Werken in de cloud
Het oplossen van de WiFi-problemen leidde tot een samenwerking die inmiddels alle facetten van ICT en telefonie omvat. “Allereerst heeft Zeeuws Zakelijk ons ICT-beheer overgenomen, waarbij we een deel op een vaste server doen en Office 365 in de cloud staat. Ik moet zeggen dat vooral dat laatste mij heel goed bevalt. Waar ik een bestand ook open, het is altijd gesynchroniseerd en alle applicaties werken optimaal met elkaar samen. Ideaal.”
Telefonie van Zeeuws Zakelijk
Na de ICT heeft Zeeuws Zakelijk ook de telefonie van Marsaki een upgrade gegeven. “We hadden nog een oude telefooncentrale, die aan vervanging toe was. Zeeuws Zakelijk heeft onze telefonie naar de cloud gebracht. Van onze ongeveer dertig medewerkers hebben nu alleen de ondersteunende medewerkers een vaste telefoon, de rest belt met een mobiele telefoon waarop ze dankzij vast-mobielintegratie ook via een vast nummer bereikbaar zijn. Onze collega’s kunnen zelf kiezen of ze een Samsung of een iPhone willen gebruiken. Zeeuws Zakelijk kan ze allebei leveren, met de app waarop medewerkers zich kunnen aan- of afmelden al geïnstalleerd.”
Alles onder één dak
Wat twee jaar geleden begon met het verbeteren van de WiFi is dus geëvolueerd in een nauwe samenwerking. “En naar volle tevredenheid. Alles zit onder één dak. Dus als er iets niet werkt, gaan er geen twee partijen naar elkaar wijzen, maar wordt het gewoon netjes en snel opgelost. Dat vind ik heel fijn.”