Arjan van Burg

In 1999 zocht Burg Machinery een partner met goede kennis van internet, servers en software om de IT van het bedrijf te beheren. Die vonden ze in de voorloper van Zeeuws Zakelijk, toen nog een bedrijf met slechts twee medewerkers. Inmiddels levert Zeeuws Zakelijk ook de vaste en de mobiele telefonie bij het Kruiningse bedrijf. 

Vast-mobiel

“We hebben Zeeuws Zakelijk zien groeien van twee mensen naar het grote bedrijf dat het nu is”, vertelt directeur Arjan van Burg. “Nadat bleek dat we de IT met een gerust hart konden overlaten aan Zeeuws Zakelijk hebben we ook de telefonie bij hen ondergebracht. We maken sinds 2012 gebruik van VoIP in de cloud en we hebben vast-mobiel-integratie. We zijn vrij vroeg meegegaan in de ontwikkelingen van bellen via de cloud en eerlijk is eerlijk: op het moment dat we overstapten, was de techniek nog niet helemaal uitgekristalliseerd. Maar dankzij het luisterende oor en de oplossingsgerichtheid van Zeeuws Zakelijk – en in het bijzonder Toon Meijvogel – is alles goed opgelost en nu is deze manier van telefonie niet meer weg te denken uit ons bedrijf. Het is vooral handig dat je minder vaste telefoontoestellen nodig hebt.”

Meedenken

De machines van Burg staan over de hele wereld en de monteurs bezoeken dus regelmatig klanten in alle uithoeken van de planeet om service te verlenen. “Zeeuws Zakelijk helpt ons om de kosten te bewaken en ze denken daarin echt mee. Ze kijken mee naar het belgedrag en zien dan dat een bepaald nummer veel wordt gebeld, of dat iemand vaak in het buitenland zit. Op basis daarvan adviseren ze dan bijvoorbeeld om voor dat nummer een wereldpakket te nemen. Zo kan een monteur dan ook in Australië zonder zorgen contact houden met het hoofdkantoor.”

Service dichtbij

Hoewel Burg een kritische klant is, heeft het bedrijf voorlopig nog geen plannen om over te stappen naar een concurrent. “Zij kennen ons bedrijf en onze situatie, dat is fijn. Ze zetten ons belang voorop en adviseren soms wel eens iets dat tegen hun eigen belang in gaat. Dat waardeer ik zeer. Bovendien zijn de prijzen marktconform en ze zijn lekker dichtbij gevestigd. Dat laatste is heel prettig. Onze medewerkers gaan zelf hun mobiele telefoon ophalen als het tijd is voor een nieuw exemplaar en zaken als de adressen en de mailinstellingen worden dan meteen even overgezet. Die manier van ontzorgen is echt ideaal.”